• Jogová výzva: deň 97 – 103

    Jogová výzva: deň 97 – 103

    Zhrnutie jedného týždňa s jogou.

    O čo ide si môžete prečítať v článku Reštart: 108 dní s jogou

    Každý deň zdieľam aj jeden príspevok na Facebooku (obšírnejší) a Instagrame (stručnejší). Toto je ich rekapitulácia, prípadne doplnenie.

    97/108

    svadhaja
    Nijama č. 4 znie podobne ako staré dobré antické “Spoznaj sám seba”.

    Neviem, či to autori mysleli skôr z psychologického hľadiska (som si vedomá toho, ako v ktorej situácii reagujem a tomu prispôsobujem svoje rozhodnutia a vyhnem sa tak nepríjemnostiam) alebo skôr duchovne (spoznávam, spoznávam až zistím, že som jedno so všetkým a všetkými, či s božskou podstatou). Výrok na obrázku naznačuje skôr druhú možnosť, i keď z praktického hľadiska ani prvá nie je na zahodenie.

    Popravde dnes ani nemám chuť sa nad tým priveľmi zamýšľať, lebo som bola v práci od deviatej do deviatej a teším sa na okamih, keď zaleziem do postele, čo bude hádam už čochvíľa.

    98/108

    ardhabaddhapadmottanasana
    Ardha baddha padmottanasana (alebo pokus o ňu)

    Ach jaj, nemám rada dni, keď má joga prioritu č. 99 a dostanem sa k nej až neskoro večer. Fotka je archívna a cvičenie mám ešte pred sebou – akurát stíham do polnoci.

    99/108

    Zápästie je časť tela, ktorému obvykle začneme venovať pozornosť, až keď bolí.

    V súčasnosti sú asi najobľúbenejšie dynamické štýly jogy plné čaturáng, psov hlavou dole, hore a iných pozícií náročných na zápästia. Osobne v tom vidím (na základe vlastnej nedobrej skúsenosti) trochu riziko. Veď predsa zápästie, ktoré celý deň stuhnuté držalo myšku, nemôže v pohode zvládať šok zo všetkých tých vinyás.

    Takže opatrne. Odovzdávam vám radu, ktorú som dostala od jedného skúseného fyzioterapeuta: Vy sa len nenechajte nikým naháňať a cvičte si podľa seba!

    100/108

    mačkopes hlavou dolu

    Aktuálne moja najobľúbenejšia ásana: mačkopes :-)

    Benefity: hreje kríže

    101/108

    Joga - výkrut
    Parivrtta Utkatasana

    Ospravedlňte zníženú kvalitu záberu, keďže som sa fotila autotimerom a pri zlom svetle.

    102/108

    navasana
    Navásana = loďka
    Tak tedy jdeme do finále… posledný týždeň výzvy sa začal!

    Sebakriticky priznávam, že silové pozície, najmä tie na brucho, som pekne flákala. I keď som sa sama sebe párkrát vyhrážala, že od zajtra ma dosky, loďky a všelijaké variácie brušákov neminú, tak v skutočnosti som ich cvičila len občasne.

    A teraz mám pri navásane pocit, že nastáva moja posledná hodina, také je to utrpenie. Skôr posledná sekunda, o dlhších výdržiach sa hovoriť nedá :-)

    103/108

    Doska Plank
    Doska/ plank

    Keď sa už blíži leto, tak teda dajme ešte trochu zabrať bruchu.

    Napíšte komentár →
  • AutorDominika 7. 4. 2015, 12:51

    Ahoj, kde si kupujes podlozky na jogu? :-) na internete alebo v kammenych obchodoch? (tu v BA?) mas nejake odporucania, co kupit / nekupit? najma na protismykove podlozky – smykanie je moj najvacsi problem. na nete je vela clankov, ale chcem vediet tvoj nazor… :-)

    Odpovedať →
    • AutorJyoti 8. 4. 2015, 21:25
      v odpovedi na Dominika

      Ahoj, v tomto smere ti veľmi neporadím. Tú svoju som si kúpila v Tescu a mám ju už pár rokov. Neviem posúdiť, či by mi drahá značková jogamatka slúžila lepšie. Zmysel vidím len v špeciálnych tenkých jogamatkách, ak náhodou cestuješ a potrebuješ ju zložiť do kufra. Čo ale určite neodporúčam, sú tie najobyčajnejšie lacné penové karimatky, šmýka sa na nich.

      Jogamatky predávajú aj v niektorých štúdiách, napr. v Lotuse al. v Darshane. S internetovými obchodmi skúsenosť nemám. Ale teraz práve čakám, či náhodou jednu nevyhrám v súťaži na Instagrame, do kt. som sa zapojila :-)

      Odpovedať →
      • AutorDominika 9. 4. 2015, 12:01
        v odpovedi na Jyoti

        dakujem za odpoved :-) moja stara podlozka pomaly dosluhuje, chcem nieco, co sa lahko neopotrebuje ani pri kazdodennom pouzivani… urcite skusim zajst do Lotusu, uvidim, co mi poradia…

        Odpovedať →

Napíšte komentár

Zrušiť komentár