• Jogová výzva: deň 90 – 96

    Jogová výzva: deň 90 – 96

    Zhrnutie jedného týždňa s jogou.

    O čo ide si môžete prečítať v článku Reštart: 108 dní s jogou

    Každý deň zdieľam aj jeden príspevok na Facebooku (obšírnejší) a Instagrame (stručnejší). Toto je ich rekapitulácia, prípadne doplnenie.

    90/108

    SANTÓŠA = SPOKOJNOSŤ

    Nad nijamou č. 2 – santóšou – som sa už raz zamýšľala, takže to mám jednoduché. Stačí, keď si prečítate túto moju staršiu úvahu na tému santóša.

    Ďalší známy výrok, ktorý (podľa mňa) vystihuje podstatu santóše je tento:

    „Bože, daj mi pokojnú myseľ, aby som prijal veci, ktoré zmeniť nemôžem. Daj mi silu, aby som zmenil veci, ktoré zmeniť môžem. A daj mi múdrosť, aby som rozlíšil jedno od druhého.” (Reinhold Niebuhr)

    91/108

    variácia na pozíciu holuba
    Variácia holuba

    Je viacero výborných “hip openers”, ale táto pozícia im kraľuje. Ach, niečo medzi nepríjemným a slastným pocitom. Chápete, že?

    92/108

    cvik na bedrá
    Občas mám chuť sa aj trochu rozhýbať a takéto pohupovanie zo strany na stranu je tiež výborné na uvoľnenie bedier.

    93/108

    tapas

    TAPAS = sebadisciplína, vôľa, odhodlanie

    Ďalšou témou je tapas, tak to je teda trapas. Podstatu tejto nijamy som ešte stále neprelúskla. Vytrvalé rovnomerné úsilie v joge je ideál, po ktorom, samozrejme, odjakživa poškuľujem, ale maximálne tak pár mesiacov, aby som sa mu následne otočila chrbtom. A tak zas a znova dokolečka. Nazvala by som to „prerušovaný styk s jogou” (prepáčte za toto prirovnanie, ale všade sa teraz hovorí o Fifty shades of grey, tak asi nejaké podvedomé asociácie u mňa zafungovali).

    Ale aby som k sebe nebola taká tvrdá: tapas predsa dodržiava každý človek, ktorý sa zaradí do spoločnosti a má s tým spojené povinnosti od ranného vstávania, cez umývanie zubov, chodenie do práce, podávanie daňového priznania (už len necelé 3 týždne!) až po nevypúšťanie plynov na verejnosti. Celý náš život je o značnej sebadisciplíne a vytrvalosti.

    Pokusy ukazujú, že pevná vôľa a odhodlanie fungujú podobne ako svaly – tiež sa unavujú. Preto sa ľudia prejedajú večer, lebo už sú z toho náporu celodennej sebakontroly a ovládania unavení a nezostáva im sila na dodržiavanie diéty.

    Až po začiatku tejto výzvy som si uvedomila, že vlastne ide o 3 výzvy v jednej – tapas na tretiu: 1. musím ráno o hodinu skôr vstávať 2. musím cvičiť a 3. musím o tom písať sem na Facebook. Tie prvé 2 body väčšinou splním ráno a nemám s nimi až taký problém. Ale príspevky na Facebook si nechávam na (neskorý) večer a vyžaduje si to odo mňa dosť premáhania.

    Mimochodom, zbiehajú sa mi slinky, pretože pri hľadaní slova tapas na internete na mňa vyskakovali obrázky rovnomenných španielskych chuťoviek.

    94/108

    utthitaparsvakonasana

    Utthita parsvakonasana (variácia)

    Posilňuje nohy, kolená, členky, naťahuje slabiny a celý bok (hlavne originál verzia s vystretým ramenom). Zároveň je to výkrut, ktorý otvára hrudník a zlepšuje trávenie a prekrvenie orgánov.

    95/108

    ardhachandrasana
    Ardha chandrasana = polovičný mesiac

    Bez končekov prstov na hornej ruke :-)

    Táto pozícia posilňuje brucho, stehná, členky. Zlepšuje trávenie. A vraj pomáha aj proti stresu a úzkosti. Teda hor sa na ňu!

    96/108

    Jóga dnes
    Nedeľa s čajíkom a časopisom.

    Ako sa vám páči časopis Jóga dnes? Bez preháňania to je najlepší časopis o joge v Čechách a na Slovensku, je totiž (pokiaľ viem) jediný 😛

    Inak som ho moc v obľube nemala, ale toto číslo je celkom fajn, aj som sa niečo dozvedela.

    Reklamy je v ňom síce plno, ale bez nej by to zrejme nešlo.

    Napíšte komentár →

Napíšte komentár

Zrušiť komentár