• Jogová výzva: deň 83 – 89

    Jogová výzva: deň 83 – 89

    Zhrnutie jedného týždňa s jogou.

    O čo ide si môžete prečítať v článku Reštart: 108 dní s jogou

    Každý deň zdieľam aj jeden príspevok na Facebooku (obšírnejší) a Instagrame (stručnejší). Toto je ich rekapitulácia, prípadne doplnenie.

    83/108

    šauča
    ŠAUČA = ČISTOTA

    Prechádzame k druhej polovici jogových „prikázaní”, ktoré sa volajú nijama. Je to súhrn vnútorných povinností, ktoré má jogín sám k sebe a ktorými by sa mal riadiť na ceste k osvieteniu.

    Čistota je z nijamy spomínaná hádam najčastejšie, a to najmä cez rôzne očistné techniky. Od najjednoduchších, ako je čistenie jazyka až po drastické, ako nasávanie vody do hrubého čreva alebo zjedenie a vyvracanie látky.

    Tých techník je veľa a každému dostupné sú minimálne: čistenie jazyka, jala néti (preplachovanie nosa), trátak (uprený pohľad, napr. na plameň sviečky).

    Dá sa tu zaradiť aj čistá, satvická strava (v zásade jednoduchá, vegetariánska, bez korenistých jedál, kávy, vyprážaných jedál atď.)

    Šauča však neznamená iba čistotu tela, ale aj čistotu myšlienok, reči, činov.

    84/108

    Utthitahastapadangusthasana

    Utthitahastapádángušthásana

    Celý byt sa môže premeniť na jogové štúdio. :-) A v prípade potreby sa dá polička premontovať vyššie.

    85/108

    Tanečník

    Natarajasana – pozícia tanečníka

    Normálne túto ásanu nerobievam, ale natrafila som na ňu pred chvíľou na internete a bola som zvedavá, ako ju zvládnem.

    Musím povedať, že sa mi zapáčila jej všestrannosť – naťahuje bedro aj rameno a zároveň je rovnovážna. V neposlednom rade aj efektne vyzerá.

    86/108

    Joga a spln

    Dnes je spln. Pre tých, čo cvičia ashtanga jogu v línii Pattabhi Joisa to znamená deň oddychu.

    Ja práve naopak: dnes som mala v rozvrhu meditáciu, ale ráno som mala veľkú potrebu cvičiť, tak som si program zmenila.

    Teraz ma magický mesiac vytiahol von na prechádzku na Slavín.

    A keď som sa vrátila domov, ešte som stihla niečo o ňom napísať – že vlastne nie je až taký magický. Aspoň podľa toho, čo som o ňom vygúglila.

    87/108

    quasimodasana

    Dakedy sa zhrozím, keď sa vidím na fotke. V tomto prípade z toho, aký mám na chrbte hrb. Inokedy zas zistím, že nejakú ásanu vlastne robievam úplne zle (a dovtedy som sa cítila spokojne, že ju robím úplne dokonale).

    Táto pozícia je typický “hip opener”. V ideálnom prípade sú nohy položené rovnobežne jedna na druhej (viď toto video nižšie). Mňa to nepustí, takže sedím viac menej v sukhásane (tureckom sede). Ďalšie varianty sú nenakláňať sa rovno pred seba, ale nabok nad kolená.

    88/108

    Strečing ako na aerobicu
    Na otváranie bedier jeden z najlepších cvikov. Nepoznám ho z jogy, ale ešte z dávnych čias, keď som navštevovala aerobic a podobné cvičenia.

    89/108

    babyasana
    „Babyásana” – ananda balásana – pozícia blaženého dieťaťa

    Vraciam sa späť v čase… bábätkám ide táto ásana lepšie a robia ju úplne prirodzene, ešte aj s cmúľaním palca :-)

    Inak ďalší výborný hip opener.

    Napíšte komentár →

Napíšte komentár

Zrušiť komentár