• Jogová výzva: deň 76 – 82

    Jogová výzva: deň 76 – 82

    Zhrnutie jedného týždňa s jogou.

    O čo ide si môžete prečítať v článku Reštart: 108 dní s jogou

    Každý deň zdieľam aj jeden príspevok na Facebooku (obšírnejší) a Instagrame (stručnejší). Toto je ich rekapitulácia, prípadne doplnenie.

    76/108

    brahmačarja
    BRAHMAČARJA (brahmacharya) = ZDRŽANLIVOSŤ

    Vyznať sa v jame a nijame nie je až také jednoduché, pretože existuje viacero interpretácií.

    Brahmačarja sa dá chápať ako:
    – úplná sexuálna zdržanlivosť (celibát)
    – vernosť, ak je niekto ženatý/ vydatá
    – historicky aj ako obdobie života (čas štúdií cca do 25 rokov)

    Zdržanlivý by jogín mal byť aj vo svojich myšlienkach, nemal by pomýšľať na opačné pohlavie (prepáčte, LGBTI komunita, v textoch o joge sa na vás nemyslí), správať sa vyzývavo a ani sprosté vtipy by nemal rozprávať.

    Veľa jogínov a mudrcov, z ktorých čerpá naša západná joga, bolo ženatých. Takže po ich vzore si môžeme brahmačarju vysvetliť ako odrážku číslo 2. Alebo v 21. storočí ešte benevolentnejšie, jednoducho ako vernosť, nestriedanie partnerov.

    Prečo sa okolo sexu robia také caviky? Aby sme si šetrili energiu na niečo rozumnejšie, upriamili ju smerom k nášmu duchovnému cieľu.

    Takže chlapci (a dievčatá), od dnes žiadny pornhub, radšej si zemeditujte a uvidíte, koľko budete mať ráno sily 😛

    77/108

    Strečing stehna

    Cvik ako z telesnej výchovy po behu. Skrátené svaly predného stehna totiž môžu ovplyvňovať polohu panvy a spôsobovať prílišné prehnutie v krížoch.
    Výrazné natiahnutie predného stehna je aj v pozícii kráľovského holuba (eka pada rajakapotasana), ktorú ale zatiaľ nedám.

    78/108

    upavesasana

    Upavesasana alebo aj kaliasana.

    Už som ju tu raz dávala, na Štedrý deň. Stále sa nezaradila medzi moje obľúbené. Pol minútky OK, ale potom je to už ťažšie, hlavne dávať si pozor na vystretý chrbát a sústrediť sa na to, aby sila vychádzala z panvy.

    O pozícii píšu: zvyšuje pružnosť a silu v členkoch a chodidlách, napomáha tráveniu a zlepšuje flexiu v chrbtici.

    Ale najmä asi uvoľňuje bedrá a vnútorné stehná, mám pocit.

    79/108

    nehromadenie
    APARIGRAHA = NEHROMADENIE

    Zbavovanie sa túžby po vlastníctve. Dokonca aj neprijímanie darov, pretože dar zaväzuje a zbavuje slobody.

    Trpím niečím, čo som sama pre seba nazvala „mentálna chamtivosť”. Netúžim ani tak po hmotných veciach, ako po poznatkoch a po tom, aby som toho čo najviac stihla. V praxi to potom vyzerá tak, že sa mi hromadia neprečítané knihy a časopisy, uložené odkazy na články, učebnice jazykov, z ktorých som sa naučila prvé tri lekcie, online kurzy, ktoré som začala a nikdy nedokončila.

    Dôsledkom je časový stres a výčitky svedomia, že som dnes zase nič nestihla.

    Zatiaľ som neprišla na to, ako sa dá tohto druhu hrabivosti zbaviť. Viete mi poradiť?

    Na záver môj obľúbený vtip: Príde chamtivec k doktorovi a hovorí: „Pán doktor, dajte mi liek proti chamtivosti. Ale viac, viac, viac.”

    80/108

    Bojovník 1

    Virabhadrasana I. = pozícia bojovníka

    V ideálnom prípade je stehno rovnobežne s podložkou. A chodidlo prednej nohy má byť pekne rovno, ja ho tu na fotke mám trochu zošikma.

    81/108

    Bojovník - variácia

    Virabhadrásana – variácia

    V tejto variácii bojovníka sa výborne naťahuje bedrový sval.

    82/108

    Suptavirasana

    Suptavirásana

    Naťahuje predné stehná, kolená, členky. Tiež brucho, a preto funguje veľmi dobre pri tráviacich ťažkostiach (nafukovaní).
    Pre kolená aj stehná je ľahšie, keď sú nohy viac od seba. Prípadne sa dá zastať na polceste a oprieť o lakte alebo si hornú časť tela podložiť dekami/ vankúšom.

    Napíšte komentár →

Napíšte komentár

Zrušiť komentár