• Jogová výzva: deň 55 – 61

    Jogová výzva: deň 55 – 61

    Zhrnutie jedného týždňa s jogou.

    O čo ide si môžete prečítať v článku Reštart: 108 dní s jogou

    Každý deň zdieľam aj jeden príspevok na Facebooku (obšírnejší) a Instagrame (stručnejší). Toto je ich rekapitulácia, prípadne doplnenie.

    55/108

    Javorie
    Ak by niekto mal chuť meditovať pár dní, či dokonca pár týždňov, nech sa vyberie na meditačný zásed.

    Vipassana je názov pre meditáciu, ktorá sa praktikuje v théravadovom buddhizme a u nás si ju môžete seriózne vyskúšať napríklad na Javorí.

    Aktuálne informácie o zásedoch nájdere na stránke Javorie.com

    56/108

    garudasana

    Garudásana, orol

    Rovnovážna poloha, samozrejme dá sa robiť len horná polovica. Tiež kedykoľvek počas dňa, uvoľnuje plecia a napätie medzi lopatkami.

    Keď pozerám na fotku, tak by som sa trochu opravila, a totiž viac by som ohla kolená. Lepšie sa potom prepletú nohy, ale o trochu ťažšie sa udržiava rovnováha.

    57/108

    setubandhasana
    Setu bandhásana

    Zvyšuje pružnosť v predných ramenách a hrudníku, posilňuje chrbát.

    Ale samozrejme len keď v nej zostanete dlhšie než pár sekúnd 😉 Odporúča sa 2-3 minúty.

    58/108

    meditacia

    Vždy som sa čudovala, že sa veľa hovorí o tom, aká je joga duchovná, že všetky ásany smerujú iba k tomu, aby človek mohol lepšie meditovať, ale napriek tomu sú na internete len fotky stoviek rôznych ásan a výnimočne fotky meditujúcich ľudí.

    Ono je to asi o tom, že o meditácii sa toho až tak veľa písať nedá, a už vôbec sa nedá nafotiť. Tak 3 zábery a potom by sa to už dookola opakovalo.

    Na to som prišla až teraz počas výzvy, keď mám problém nejakou formou „zdokladovať” meditačné dni. Pri hľadaní inšpirácie na internete som natrafila na tento vtipný obrázok, ktorý moju meditačnú hodinku vystihuje úplne dokonale :-)

    59/108

    parshvabalasana

    Ďalší cvik na otváranie ramien + výkrut.

    Ako som sa dozvedela vďaka komentárom, volá sa parshva balasana alebo po anglicky „threading the needle” (naťahovanie nitky do ihly).

    V sobotu ráno som sa zobudila so zapáleným hrdlom a nasledovala nútená týždňová pauza :-( Počas nej som necvičila ani nemeditovala.

    Odporučím vám jedno mentálne cvičenie, keď je vám zle alebo keď vás bolí niektorá časť tela. V duchu sledujte svoje telo postupne od prstov na nohách až po hlavu. Pozorujte, ako sa jednotlivé časti tela cítia. Pravdepodobne s prekvapením zistíte, že väčšina vášho tela sa cíti celkom dobre. Aby ste odpútali pozornosť napr. od boľavej hlavy, pokračujte v sledovaní tých častí tela, ktoré sa cítia najlepšie.

    60/108


    Po týždni maródovania som späť. Nieže by som práve kypela zdravím, ale nie som už ani vyslovene chorá. A som hlavne taká stuhnutá, že jogu nevyhnutne potrebujem!

    Som hľadala a našla nejaké zostavy, keď sa človek necíti celkom fit. Práve som si túto jednu odcvičila. Bola naozaj nenáročná, až si hovorím, že možno by som zniesla aj viac. Ale po prestávke stačí zľahka. Dám si ju ešte aj zajtra.

    Pozrite si aj celý YouTube kanál Brett Larkin, má tam naozaj veľa zostáv na rôzne témy.

    61/108

    Výkrut v ľahu
    Bola som sama doma a bola som teda nútená spraviť si selfie. Táto fotka teda nemá veľkú výpovednú hodnotu :-)

    Má ísť o jednoduchý výkrut v ľahu, cvik, ktorý určite všetci dobre poznáte.

    Napíšte komentár →

Napíšte komentár

Zrušiť komentár