• Jogová výzva: deň 48 – 54

    Jogová výzva: deň 48 – 54

    Zhrnutie jedného týždňa s jogou.

    O čo ide si môžete prečítať v článku Reštart: 108 dní s jogou

    Každý deň zdieľam aj jeden príspevok na Facebooku (obšírnejší) a Instagrame (stručnejší). Toto je ich rekapitulácia, prípadne doplnenie.

    48/108

    Barmský meditačný denník

    Barmský meditačný denník

    Po novom mám meditačné dni pondelok a štvrtok čisto z praktických dôvodov.

    Odporúčam túto knižočku od autora, ktorý pár mesiacov strávil serióznym meditovaním v Ázii.

    Je písaná veľmi obyčajne, ľudsky, bez pátosu a ezoterických fráz.

    “Díky tomu chlapíkovi, kterému se říká Buddha, že to kolo roztočil a že to funguje!”

    49/108

    Cvik na ramená

    Toto nevyzerá vôbec jogovo, že? Ale mám tento cvik z knihy o joge, takže ho môžem kľudne zdieľať. :-)

    Začína sa hore, môže sa použiť aj opasok, šál alebo hocičo. Ja mám takú gumu na cvičenie, oficiálne sa volá teraband.

    S výdychom sa ruky sťahujú dole, s nádychom ťahajú hore. Opakovanie 6-8x.

    O účinkoch píšu: cvičenie účinne uvolňuje ramená a hrudník, odstraňuje stuhlosť a napätie zadržované v hrudnej oblasti.
    Potvrdzujem. Odporúčam robiť pred zrkadlom, aby ruky šli rovnako.

    Pokračovanie: nájdite počas tohto cviku polohu, kde vás to najviac ťahá a v nej držte 1 – 2 minúty.

    50/108

    Gomukhasana
    Gómukhásana – ruky
    Po celom dni strávenom pri počítači mi zostali sily len na ukážku tohto jednoduchého cviku.

    Opäť je výborný na uvoľnenie ramien.

    A výhodou je, že sa dá robiť aj v kancelárii alebo hocikde v priebehu dňa.

    51/108

    Obrátila sa na mňa jedna študentka so žiadosťou o zdieľanie dotazníka o joge.

    A keďže dnešnou témou je meditácia a fakt som nevedela, čo postnúť, tak ma inšpirovala.

    Dávam do pléna otázky aj ja: Meditujete? Pravidelne, občasne? Držíte sa nejakého konkrétneho postupu, návodu, spôsobu meditácie? Pozorujete na sebe zmeny? Napíšte do komentárov, prosím.

    52/108

    Cvik na ramená
    Ďalší výborný cvik na uvoľnenie ramien.

    Neprehýbať sa v krížoch a váhu smerovať na vonkajšiu stranu lakťov. Vydržať 2 – 3 minúty.

    53/108

    Cvik na ramená

    A kto nemôže kľačať na kolenách, nech skúsi túto druhú verziu včerajšieho cviku na uvoľnenie ramien.

    Výhodou je, že sa dá robiť kedykoľvek počas dňa. Parapetu a knihu má hádam každý doma k dispozícii.

    54/108

    óm naramok
    Som práve v polovici výzvy a paradoxne toto výročie som oslávila takmer zlyhaním. Po pár dňoch vysedávania od rána do polnoci nad účtovníctvom kvôli daňovej kontrole som sa už skrátka potrebovala dospať. Takže som necvičila tak ako vždy ráno.

    Nakoniec som si ešte zacvičila hodinu pred polnocou, lebo sa mi aj tak nechcelo spať a bola som celá stuhnutá.

    Pri hľadaní kancelárskych spiniek som objavila rok a pol stratený óm náramok. Každé zlo je na niečo dobré :-)

    Napíšte komentár →

Napíšte komentár

Zrušiť komentár