• Jogová výzva: deň 34 – 40

    Jogová výzva: deň 34 – 40

    Zhrnutie jedného týždňa s jogou.

    O čo ide si môžete prečítať v článku Reštart: 108 dní s jogou

    Každý deň zdieľam aj jeden príspevok na Facebooku (obšírnejší) a Instagrame (stručnejší). Toto je ich rekapitulácia, prípadne doplnenie.

    34/108

    delfín

    Pripravujem sa na šíršásanu – stoj na hlave.

    Urobím ju iba pri stene, ale z minulosti s ňou nemám dobré skúsenosti. Bolievala na z nej šija a krk, čiže buď som niečo robila zle (váha bola na hlave a to nemá byť), alebo som na ňu jednoducho ešte nebola zrelá.

    Takže preto teraz radšej opatrne a pomaly.

    Návodov na prípravu je na YT dosť, stačí hľadať, napr. tu zas jedno video od Kino – ja som do nej asi zamilovaná:

    alebo tu:

    alebo tu dokonca celá 45 minútová zostava (nechápem, ako tá slečna môže cvičiť s toľkými náramkami):

    35/108

    yogi tea

    Utorok = meditácia

    Ráno som si hodinku zameditovala a potom až doteraz sedela pracovne pri počítači :-(

    Večer som popíjala tento voňavý jogínsky čajíček. So mnou marketéri nemajú veľa práce, stačí použiť prívlastok yogi a už to mám v košíku :-)

    36/108


    Ako posilňovať krčné svalstvo

    Toto video nie je síce vôbec jogové, ale je v ňom jeden nenápadný, zato však účinný cvik na posilnenie krčného svalstva.

    Skúste si ho, vyzerá, že nič, ale fakt dá zabrať. (od 16:20)

    Video je od Zlatošovcov, ktorí sú veľmi motivačný pár (i keď s ich paleo stravovaním sa stotožniť neviem). Výkony Vlada Zlatoša mu môžu závidieť aj pokročilí ashtanga jogíni

    Za inšpiráciu na post ďakujem Nine, ktorá pod fotkou s delfínom poznamenala, že dúfa, že som predtým posilňovala krk… no, síce toto cvičenie nerobím každý deň, ale robievam ho a tuším si ho idem spraviť aj hneď teraz, veď je to len chvíľka.

    37/108

    joga v kancelárii

    Ako sa natiahnuť pri počítači

    Celý deň pri počítači, moje telo už dávno zabudlo, že ráno cvičilo :-(

    Tento cvik je výborný na natiahnutie pliec, ktoré inak pri písaní na klávesnici sú stále ťahané dopredu.

    Čím vyššie sú ruky, tým je natiahnutie intenzívnejšie. Dá sa robiť napr. s rukami na chladničke alebo na nejakej polici.

    Neprehýbať sa v drieku, pupok ťahať k chrbtici a dýchať.

    38/108

    ásany Lysebethova zostava

    Dnes sa mi prvý raz počas tejto výzvy vyslovene nechcelo. Mávate aj vy také stavy?

    Málo som spala, budík zvonil akurát, keď sa mi niečo pekné snívalo. Potom som 15 minút rozmýšľala, či si mám umyť vlasy ráno, alebo stačí večer. Začalo sa mi zdať, že ma škrabe v hrdle, že na mňa niečo lezie a a že teda v takomto stave si vlasy nemôžem umývať, ani cvičiť nemôžem. Napokon som predsa rozložila jogamatku, že lenivá rozcvička mi neuškodí. Po 10 minútach som si uvedomila, že len ležím a dumem a necvičím.

    Tak som si predsa len umyla vlasy a to ma konečne prebralo. Lenže bolo už pol ôsmej, hodinové meškanie. Nakoniec som si odcvičila, ako som mala, ale cítila som sa slabá.

    Dúfam, že takéto stavy nebudú prichádzať častejšie.

    Lenivosť pokračuje a tak dnes sa nefotím, len dávam sled ásan, ktoré tvoria Lysebethovu zostavu. Namiesto stojky je delfín. Chýba len záverečná šavásana. A na začiatku je sústredenie, dýchanie a pozdrav slnka.

    Odcvičenie trvá max. pol hodinu a obvykle si pred touto zostavou dávam ešte ásany podľa vlastnej potreby a uváženia.

    39/108

    joga na dunaji

    Joga na Dunaji s Lenkou.

    Lebo minule komentovala, že ma naučí robiť stojku na hlave tak, aby ma z nej nebolel krk. Tak som sa dostavila

    Hodina bola výborná, náročnosť akurátna, miesta dosť, výhľad prekrásny, aj chlapci nejakí boli. V neposlednom rade oceňujem, že Lenka sa správa a rozpráva normálne (niektoré učiteľky jogy hovoria tak strašne afektovane preduchovnele).

    A je tam teplo.

    Inak som na skupinovej joge bola po strašne dlhej dobe a celkom sa mi zapáčilo nechať si hovoriť, čo a ako mám robiť.

    No a teda tie rady na šíršásanu: najskôr musím byť dosť silná! Takže delfíni (dynamicky, dopredu nos až na zem a späť – mala by som najskôr bez problémov zvládať 12x), druhý cvik sa volá jazdec (bola som si ho odfotiť v kníhkupectve, viď 1. komentár) a vo sviečke klásť a dvíhať nohy hore a dole (vlastne týmto pohybom sa potom dvíhajú nohy aj do stojky). Keď toto zvládnem, tak sa môžem pustiť do stojky.

    Okrem toho som sa naučila, že ruky v šavásane mám mať viac od tela (45-60°) a taký malý trik ako lepšie natiahnuť lýtka v psovi hlavou dole.

    P.S. trikonásanu sme v rámci hodiny nerobili, to bolo len kvôli fotke :-)

    40/108

    Zostava pre ženy počas menštruácie: http://www.yogajournal.com/article/practice-section/yoga-for-menstruation/

    Byť ženou je úžasné – napísala jedna z popredných filozofiek slovenského showbiznisu. A ja s ňou musím súhlasiť!

    Kedysi sme sa mohli so začervenaním ospravedlniť na hodine telesnej výchovy, najmä keď sa mala bežať tisícpäťstovka. A teraz sa môžeme bez výčitiek vyhnúť jogovej drine, obráteným pozíciám a užiť si takéto pokľudné cvičenie.

    (Trochu som dnes na túto tému gúglila, vraj to vôbec nie je nevyhnutné, ani s tými obrátenými pozíciami to nie je z vedeckého hľadiska nijako opodstatnené. Ale rada sa podrobím tradícii 😉 )

    Napíšte komentár →

Napíšte komentár

Zrušiť komentár