• Jogová výzva: deň 13 – 19

    Jogová výzva: deň 13 – 19

    Zhrnutie jedného týždňa s jogou.

    O čo ide si môžete prečítať v článku Reštart: 108 dní s jogou

    Každý deň zdieľam aj jeden príspevok na Facebooku (obšírnejší) a Instagrame (stručnejší). Tu ich trochu doplním o ďalšie úvahy. Ak nejaké budem mať :-)

    13/108

    Halásana

    Cvičím vždy ráno. Fotky sú väčšinou ilustračné robené večer. A niekedy nestíham a postujem ich na poslednú chvíľu :-)

    Halásana má rôzne varianty, ruky nemusia byť prepletené a môžu byť aj opačne pri špičkách nôh. Nohy môžu byť opreté o priehlavky.

    I na fotke vidím, aký mám napätý krk a ja že čo ma furt bolí.

    V komentároch som dostala dobrú radu: podložiť si pod pod krk 2 – 3 cm hrubú podložku. Vďaka!

    Potom som si spomenula, že vlastne kedysi som sarvángásanu aj halásanu takto s dekou cvičila, ale potom som s tým z čistej lenivosti prestala (nechcelo sa mi stále skladať deky). Vďaka dobrej rade a v mene zdravého krku odkladám lenivosť a vyťahujem deky!

    14/108

    meditácia s kocúrom

    Utorok, deň bez fyzického cvičenia, meditácia.

    Mám aj spoločníka. Dobre hreje :-)

    15/108

    karnapidasana

    Karnapídásana správne
    Nemal ma kto odfotiť, tak som si spravila selfie v karnapídásane.

    A aby ste vedeli, ako sa má robiť naozaj, tak prikladám aj foto s knihy.

    16/108

    Keď máte stuhnuté plecia z dlhého vysedávania pri počítači.

    Už som spomínala, že cvičím vždy ráno. Je to presne kvôli takým dňom ako je dnes, keď sa nečakane niečo objaví a musím zostať dlhšie v robote. Ráno je však isté, ráno nikto nič nechce na poslednú chvíľu. A ráno je kľud a dokonca si začínam vychutnávať tú rannú tmu (sama sa čudujem).

    Takže dnes fotku s ásanou zrejme nestihnem (z roboty rovno na vianočný večierok), ale aspoň zdieľam toto video.

    Nevybrala som ho náhodne teraz, ale už som podľa neho cvičila a je fakt účinné a nie dlhé. Obzvlášť rada mám cvik, ktorý začína cca 13:08.

    Moja varianta na tento cvik je, že dám hornú (voľnú) ruku vbok a krúžim s ňou v ramene a masíruje mi to chrbát. Je to parádna úľava, chrochtám pri tom blahom.

    Určite si ho vyskúšajte.

    17/108

    matsjasana

    Matsjásana (ryba), matsyasana

    Pozícia, ktorá sa tradične zaraďuje za sarvangásanu a halásanu, aby ich vykompenzovala, otvorila hrudný kôš, natiahla prednú stranu krku.

    Dôležité: váha by nemala spočívať na hlave (resp. čo najmenej) a ústa majú byť zatvorené.

    Je opäť viacero možností, ako ásanu robiť. Na prvom obrázku je najjednoduchšia. Nohy môžu byť v sukhásane (turecký sed) alebo v padmásane (lotosový sed). Ruky môžu byť položené vedľa tela, pod zadkom, na slabinách, držia palce v padmásane alebo sú zložené na hrudi v anjali mudre. Najťažšie je robiť matsjásanu so zdvihnutými rukami a nohami.

    Poznám 2 vysvetlenia, prečo sa táto pozícia volá ryba:
    1. vraj sa v takejto polohe vo vode neutopíte (skúšajte na vlastné riziko)
    2. vraj zhora pripomína rybu (nohy v padmásane sú akože chvost)

    Matsjásanu som kedysi neznášala, bolo mi v nej zle už po chvíľke, ale nakoniec som si ju veľmi obľúbila.

    18/108

    yoga-journal

    Chýba už len jedna nula :-)

    Sobota = ranná meditácia.

    V čajovni si čítam nemecký Yoga Journal. Mám ho radšej ako americký, je v ňom menej reklamy a celkovo je mi taký bližší, európskejší. Ďalšia výzva: zlepšiť sa v nemčine!!!

    19/108

    pascimotanasana

    Paščimotanásana, paschimottanasana

    Najradšej mám, keď v nej môžem zostať naozaj dlho (ako dnes ráno) a telo sa samé začne pomaly poddávať.

    V Lysebethovej zostave sa táto ásana začína dynamicky, najskôr sa len dvakrát zdvihnú ruky a krk. Až na tretíkrát sa prejde do “vyhrbenej” pačšimotanásany a potom do konečnej polohy.

    Teším sa na ďalší týždeň. A na Vianoce. Konečne sa vyspím :-)

    Napíšte komentár →